2017 - 11 - 10

Aktuálně!! Operační program - Praha pól růstu ČR - Výzva č. 34 Podpora komunitního života a sociálního podnikání

Dne 20. 9. 2017 byla vyhlášena výzva k předkládání žádostí o podporu č. 34 Podpora komunitního života a sociálního podnikání v Prioritní ose 3 v rámci Operačního programu - Praha...

celý článek >>


Čtěte více >>

2016 - 01 - 06

Nabídka pracovního místa do sociálního podniku!!!

 

Fair & Bio pražírna, zabývající se pražením 100% férové kávy
hledá do svého týmu manažera/ku prodeje a marketingového specialistu/ku.

Co u nás budete dělat?

Prodávat...

celý článek >>


Čtěte více >>

2017 - 30 - 08

Impact First - podzimní běh

Chcete rozjet nebo posunout své sociální podnikání či neziskovku ještě dál?

 

Rozjíždíme podzimní běh akceleračního programu Impact First, ve kterém pomáháme...

...
celý článek >>


Čtěte více >>

2017 - 25 - 08

POSUN TERMÍNU!! 30.9. CENA ZA CSR PODNIKÁME ODPOVĚDNĚ 2017

Cenu za společenskou odpovědnost Podnikáme odpovědně pro rok 2017 již potřetí vyhlašuje Rada kvality ČR, Asociace společenské odpovědnosti, Asociace malých a středních podniků a...

celý článek >>


Čtěte více >>

Publikace: Living in the cracks. Naďa Johanisová

Život v puklinách, pohled na venkovské sociální podnikání ve Velké Británii a v Čechách je zajímavou sondou do vzmáhající se občanské společnosti.

Svět spotřebních družstev,...

celý článek >>


Čtěte více >>

Publikace: Kde peníze jsou služebníkem, nikoliv pánem. Naďa Johanisová

Výpravy za ekonomikou přátelskou přírodě a člověku.

Čtivě psaná kniha, doplněná vtipy známého humoristy, nabízí pohled na šetrnější modely fungování lidské společnosti,...

celý článek >>


Čtěte více >>

UNEP Inquiry into the Design of a Sustainable Financial System: Policy Innovations for a Green Economy

UNEP Inquiry into the Design of a Sustainable Financial System: Policy Innovations for a Green Economy (www.unep.org/inquiry/).
 
Chtěli bych Vás požádat o vyplnění a další...
...
celý článek >>


Čtěte více >>

Ve Valašském Meziříčí vznikl nový obchod s textilem SECONDHELP

2014 - 25 - 03

Ve Valašském Meziříčí vznikl nový obchod s textilem SECONDHELP

Za vším stojí MOŽNOSTI TU JSOU o.p.s., kterou zřídila v roce 2007 jako svou dceřinou společnost Diakonie Českobratrské církve evangelické – středisko Západní Čechy. MOŽNOSTI TU JSOU o.p.s. podporuje vytváření nových pracovních míst, zaměstnává lidi se zdravotním znevýhodněním a připravuje je na otevřený trh práce. V současné době zaměstnává přes 90 osob se zdravotním postižením. Mimo jiné provozuje restauraci Kačaba v Plzni, kavárnu Čajokraj v Horažďovicích a prodejny oblečení SECONDHELP. Společnost MOŽNOSTI TU JSOU podporuje otevírání nových poboček SECONDHELP po celé republice. Jedna z nich vznikla i ve Valašském Meziříčí. O tom, jak se vše seběhlo,  vyprávěl ředitel MOŽNOSTI TU JSOU o.p.s. Roman Hajšman.  

Představte, prosím, hlavní cíle projektu SECONDHELP.
Ideou sociálního podniku SECONDHELP je být významným zaměstnavatelem osob se zdravotním znevýhodněním na otevřeném trhu práce, s moderním přístupem k prodeji oblečení z druhé ruky a outletu. Cíle máme určené ve vizi SECONDHLEPU, která není ještě dotažená do finální podoby.
SECONDHELP je výjimečný franšízový koncept založený na úzké a stálé spolupráci obchodů.
Je to koncept, který tvoří síť franšíz SECONDHELPŮ jak uvnitř organizace MOŽNOSTI TU JSOU, zřizovatele SECONDHELPŮ, tak nezávislých organizací. Je připraven kdykoliv a kdekoliv zavést svůj franšízový koncept díky zpracované franšízové dokumentaci a v jejím souladu.

Na jakou cílovou skupinu je projekt zaměřen?
Projekt SECONDHELP se zaměřuje na osoby se zdravotním znevýhodněním, které mají motivaci k práci.

Kolik lidí z cílové skupiny obchody SECONDHELP v současné době zaměstnávají?
V rámci organizace pracuje v pobočkách SECONDHELP 28 osob z cílových skupin, franšízy mimo organizaci zaměstnávají dalších 22 lidí.

Jak funguje spolupráce plzeňských poboček SECONDHELP s programem pracovní rehabilitace, který probíhá v restauraci Kačaba?
Někteří účastníci pracovní rehabilitace následně nachází pracovní uplatnění v SECONDHELPU.

Podpořili jste otevření nové pobočky ve Valašském Meziříčí. Proč jste zvolili zrovna tuto lokalitu, která je od Plzně docela daleko?
Konzultací s námi získala 1. Valašská diakonická na zřízení SECONDHELPU finanční prostředky z ESF v rámci sociálního podnikání. Následně jsme tým vyškolili jak u nás v Plzni, tak jsme jej podpořili přímo v nových prostorách ve Valašském Meziříčí jak před otevřením, tak po otevření prodejny. Nadále jsme ve spojení a zajišťujeme podporu na dálku a při občasných návštěvách.

Pustit se do franšízového konceptu a ještě v prostředí neziskového sektoru vyžaduje důvěru a odvahu. A přestože se za dobu provozu SECONDHELPU bylo na projekt podívat již mnoho organizací, převážně z neziskového sektoru, nikdo z nich nenašel ani odvahu nebo důvěru v tento koncept. Paní ředitelka z 1.Valašské diakonické měla jak důvěru, tak odvahu. Myslím, že se jí to vyplatilo.

Kolikátá v pořadí je prodejna SECOND HELP ve Valašském Meziříčí? Kde plánujete otevřít další franšízy?
Mimo organizaci je to první franšíza. V současné době jsme v jednání se Vsetínem, Prahou, Sokolovem a Českými Budějovicemi.

Jakým způsobem podpořila o.p.s. MOŽNOSTI TU JSOU obchod SECOND HELP ve Valašském Meziříčí?
Podpořili jsme franšízu jak konzultací při podání žádosti na ESF, která byla úspěšná, tak předáním know-how franšízinkového konceptu SECONDHELPU, jehož součástí je také oblast grafická a oblast propagace.

Podporujete pobočky dlouhodobě, nebo už jsou některé z nich samostatné a vaši pomoc nepotřebují?
Prostředí trhu se neustále mění a na to je nutné ne se připravovat, ale být připraven. O všechny pobočky se staráme jak v podpoře marketingu, tak v prodeji zboží.         

Má obchod ve Valašském Meziříčí podobné spolupracující organizace, jako mají plzeňské pobočky Kačabu?
V současné době ještě ne, ale do budoucna přemýšlejí o podobném procesu podpory osob se zdravotním postižením.

Potýkáte se při otevírání nových poboček s nějakými potížemi, nebo jde vše hladce?
Každé otevření prodejny doprovází určité chvění z nejistoty a neznáma, které určitě ke každému podnikání a stejně tak k sociálnímu podnikání patří. Každé otevření prodejny má své větší či menší „porodní“ bolesti a tam, kde jsou nepřekonatelné překážky, prodejnu prostě neotevřeme.

Autor: Lenka Urmanová