2017 - 03 - 07

AKTUÁLNĚ výzva 129: Podpora sociálního podnikání

Příjem žádostí o podporu byl zahájen 30. 6. 201. K dispozici je 150 000 000 Kč. Oprávněnými žadateli jsou OSVČ, obchodní korporace a nestátní neziskové organizace. 

Podpora...

celý článek >>


Čtěte více >>

2017 - 05 - 06

Desítky zástupců sociálního podnikání se shodly na tom, že jiná ekonomika je možná

24. května se sešlo na 80 účastníků z celé republiky, kteří debatovali a sdíleli zkušenosti v oblasti sociální solidární ekonomiky. Fórum Jiná ekonomika je možná představilo...

celý článek >>


Čtěte více >>

2017 - 15 - 05

Aktuálně OP Zaměstnanost

Výzva č. 129 na podporu sociálního podnikání  bude vyhlášená 30. 6. 2017.

Vaše projektové žádosti, podnikatelské plány a dotazy týkající se pravidel výzvy můžete...

celý článek >>


Čtěte více >>

2017 - 21 - 03

Aktuálně Finační nástroje: Veřejná zakázka

Dne 17. 3. 2017 byla vyhlášena zakázka na předběžné posouzení pilotního využití finančních nástrojů v OPZ. Více informací zde.

celý článek >>


Čtěte více >>

Publikace: Living in the cracks. Naďa Johanisová

Život v puklinách, pohled na venkovské sociální podnikání ve Velké Británii a v Čechách je zajímavou sondou do vzmáhající se občanské společnosti.

Svět spotřebních družstev,...

celý článek >>


Čtěte více >>

Publikace: Kde peníze jsou služebníkem, nikoliv pánem. Naďa Johanisová

Výpravy za ekonomikou přátelskou přírodě a člověku.

Čtivě psaná kniha, doplněná vtipy známého humoristy, nabízí pohled na šetrnější modely fungování lidské společnosti,...

celý článek >>


Čtěte více >>

UNEP Inquiry into the Design of a Sustainable Financial System: Policy Innovations for a Green Economy

UNEP Inquiry into the Design of a Sustainable Financial System: Policy Innovations for a Green Economy (www.unep.org/inquiry/).
 
Chtěli bych Vás požádat o vyplnění a další...
...
celý článek >>


Čtěte více >>

Martina Václavíková: Tisíce slov nenahradí jeden pocit

2015 - 24 - 08

Martina Václavíková: Tisíce slov nenahradí jeden pocit

Martina Václavíková z Tlumačova založila v roce 2011 sociální podnik Adaptia a pustila se do šití kalhot pro vozíčkáře. Během pár měsíců z původní myšlenky vznikla reálná a v České republice ojedinělá firma s tímto netradičním zaměřením.

Jaký je rozdíl mezi kalhotami běžnými a pro vozíčkáře?

Rozdílný je střih. Kalhoty upravujeme pro sedící zákazníky, přičemž aplikujeme různé vychytávky. Většina vozíčkářů je ocení teprve ve chvíli, až si náš výrobek koupí a nosí ho. Tisíce slov nenahradí jeden pocit. Když někdo chce vyzkoušet kalhoty a neví, co od nich lze očekávat, nemusí se ničeho obávat. I v našem e-shopu může cokoliv vyměnit nebo vrátit bez rizika.

Kalhoty dlouhé, krátké, letní, podzimní, extra zateplené na zimu šijete na míru na základě tzv. předobjednávek. Je to z finančních důvodů?

Ano. Našití kolekce na sklad je velmi drahé, protože stále nedokážeme odhadnout, který vzor bude nejvíce žádaný a v jakých velikostech. Neprodané zboží na skladě nás finančně zatěžuje. Předobjednávky jsme proto zvolili jako dočasné řešení pro udržení výroby a spokojenosti našich zákazníků.

Vědí o vás vozíčkáři?

Ano, ale zdaleka ne všichni. Statistiky uvádějí, že v České republice je přes 30 tisíc spoluobčanů upoutáno na vozík. Máme skupinu stálých zákazníků a stále se objevují noví. I když pomalu, ale je vidět, že osvěta postupně rozšiřuje povědomí o naší značce. Hlavní roli hraje doporučení. Když víte, že je někdo spokojený, nakoupíte raději než jen na základě placené reklamy. Tu nevyužíváme, protože je neúměrně drahá.

Před třemi lety se Adaptia dokonce zúčastnila módní přehlídky v pražském Europarku Shopping Center Praha. Zviditelnila vás tato prezentace?

Na přehlídku jsme se dostali díky aktivitě děvčat z České asociace paraplegiků. Byla to výborná akce a rozhodně si myslím, že nám pomohla. Jelikož v módě design hraje velkou roli, uvítali bychom podobné přehlídky i do budoucna, ale v současné chvíli nám chybí návrhář a finance pro ušití celé kolekce. Není totiž jednoduché kombinovat naše výrobky s ostatními značkami.

Export na Slovensko 

V květnu jste se se svými fanoušky na Facebooku podělila o radost, že v jednom týdnu se ozvali tři zákazníci ze Slovenska.
Vozíčkáři na Slovensku o nás zatím vědí velmi málo. Přitom se nám podařilo navázat spolupráci s jednou malou společností na Zlínsku, která zaváží zboží na Slovensko za podstatně výhodnější ceny než Česká pošta a další velcí přepravci. Naši klienti ze Slovenska zaplatí za poštovné jen 120 korun.

Uvažujete i o exportu do dalších zemí?

Hodně a často. Trhy jako Rakousko, Anglie a Polsko jsou pro nás zajímavé. Že firmy se zaměřením pro vozíčkáře prosperují, je vidět například v Německu, kde jsou minimálně tři velcí výrobci. Je to všechno o finančních možnostech. Pro rozvoj exportu bych potřebovala další pomocníky. Tys si však nemohu v současné době dovolit. Ve firmě jsem sama a zaměstnávám podle potřeby externí spolupracovníky, protože na plný úvazek si je nemohu dovolit. Prioritou je pro mne zachovat výrobu a vyhovět zákazníkům. Flintu do žita rozhodně nehážu. Hledání cesty na zvýšení prodejů za hranicemi bude ještě nějakou dobu trvat, ale věřím, že se to jednoho dne podaří.

 

Autorka: Libuše Miarková, Moravská tisková agentura
www.adaptia.cz
Ilustrační foto: Adaptia.cz

 

Tvorba článku je financována z projektu MPSV Podpora sociálního podnikání v ČR, registrační číslo: CZ.1.04/3.1.00/04.00011.

 

b_0_0_0_00_images_esf_eu_oplzz_ervenpodpora_horizont_CMYK.jpg